۱۳۹۴ آذر ۹, دوشنبه

خود هیپنوتیزم، استاد کابوک _ قسمت دوم(آمادگی برای خودهیپنوتیزم)

روشی برای کسب سکوت درون


آمادگی برای خودهیپنوتیزم:
تمریناتی که در ادامه خواهد آمد آمادگی لازم را جهت هیپنوتیزم کردن دیگران و همچنین خودهیپنوتیزم فراهم می آورد. از آنجا که هیپنوتیزم کردن دیگران در حیطه کاری وبلاگ ما موضوعیت ندارد، فقط به روش های خودهیپنوتیزم خواهیم پرداخت. جهت آموزش هیپنوتیزم کردن دیگران می توانید به کتاب "روانشناسی هیپنوتیزم" اثر استاد کابوک(شعبان طاوسی) مراجعه فرمایید.

1-تقویت چشم:
الف_ هیپنوتیزم کنندگان اکثرا از چشمهای خود برای هیپنوتیزم کردن استفاده می کنند و دلیل آن این است که نگاه خیره و مستقیم ایجاد تمرکز و توجه می کند. برای تقویت چشم تمرین زیر را انجام دهید:

ابتدا دایره ای به شعاع 40 تا 50 سانتیمتر و با دو خط متقاطع که از مرکز می گذرد رسم کنید و آن را در ارتفاع یک و نیم متری از سطح زمین نصب کنید و بعد در فاصله یک و نیم متری آن روی صندلی بنشینید. در مرحله اول به مرکز دایره(محل تقاطع دو خط) نگاه کنید و سپس به مدت دو دقیقه نگاه خود را بر روی خط افقی، از چپ به راست و همچنین برعکس، حرکت دهید. بعد به مدت دو دقیقه نگاه خود را بر روی خط عمودی از بالا به پایین و برعکس حرکت دهید. به مدت یک دقیقه در جهت عقربه های ساعت نگاه خود را بر روی محیط دایره بچرخانید و سپس به مدت یک دقیقه نیز همین کار را در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید. در مرحله آخر، به مدت 3 تا 5 دقیقه نگاه خود را به مرکز دایره(محل تقاطع دو خط) بدوزید و بدون پلک زدن ثابت نگاه کنید. اگر چشمتان خسته شد و آب افتاد، یک پلک بزنید و مجددا نگاه کنید. سعی کنید هر روز یک تا دو دقیقه به زمان مرحله آخر بیافزایید. سعی کنید در هنگام نگاه کردن به چیزی فکر نکنید، هر چند که ممکن است تا چند هفته موفق به تمرکز فکرتان نشوید. نکته ضروری دیگر این است که هنگام تمرین باید بدنتان کاملا بدون حرکت باشد و به خارش پوست و یا نشستن حشرات موذی اهمیت ندهید و چنانچه مجبور به حرکت شدید، تمرین را دوباره شروع کنید.

ب_ یک هفته یا ده روز بعد می توانید بجای نگاه کردن به مرکز دایره(محل تقاطع دو خط)، به یک نقطه سیاه که به اندازه یک ماش یا عدس ریز که در مرکز یک دایره به قطر 8 تا 10 سانتیمتر رسم شده است، نگاه کنید.

ج_ پس از یک هفته یا ده روز دیگر می توانید یک نقطه سیاه روی چراغ خوابهای کوچک که به رنگ آبی یا سبز یا قرمز هستند بگذارید و اتاق را تاریک کنید و روی یک صندلی بنشینید و در فاصله یک یا دو متری به آن نقطه نگاه کنید.

د_ بعد از یک هفته یا ده روز دیگر می توانید بجای چراغ خواب، نقطه سیاهی روی آینه اتاقتان بگذارید و هنگام نگاه کردن طوری نقطه را با تصویر چهره خود در آینه تنظیم کنید که نقطه سیاه در انتهای بینی، بین دو ابرو قرار گیرد.
در نهایت این نقطه های سیاه هیچکدام فرقی با دیگری ندارند و فقط جهت تنوع و رفع خستگی محل آنها عوض می شود. آنچه که مهم است حرکت نکردن بدن و پلک نزدن و تمرکز فکر است که باعث تقویت روانی شما می شود.

منابع: کتاب های "روانشناسی هیپنوتیزم" و "خودهیپنوتیزم" اثر استاد کابوک(شعبان طاوسی)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر