۱۳۹۴ آبان ۱۹, سه‌شنبه

سکوت درون _ قسمت بیست و سوم(مرور دوباره)

روشی برای متوقف کردن گفتگوی درونی : 

14- مرور دوباره:
برای کارورزان این کار متشکل از نوشتن فهرستی از تمام مردمی است که از حال حاضر تا صدر زندگی شان با آن‌ها آشنا شده اند. وقتی که این فهرست را تهیه کردند، اولین شخص فهرست را انتخاب می‌کنند و آنچه را می‌توانند دربارۀ آن شخص به یاد می‌آورند و من منظورم از همه چیز، همه جزییات است. بهتر است از زمان حال تا گذشته مرور کنیم، زیرا خاطرات حال حاضر تازه‌اند و در این حالت قابلیت به یاد آوری تیزتر و دقیقتر است و همچنین این عمل به یادآوری خاطرات قدیمی تر نیز کمک می کند. آنچه کارورزان انجام می‌دهند به یاد آوردن و نفس کشیدن است.
"شما از شانه ی راست تان شروع میکنید و وقتی شما صحنه و آدم ها و مکان را در ذهن اتان آوردید و همه چیز را جایگزاری کردید و با تمام جزییات تصور کردید آنوقت چانه اتان را بر روی شانه راست میگذارید و در حالیکه نفس را فرو می برید سرتان را به طرف شانه ی چپ میگردانید و در حالیکه دوباره سرتان را به شانه راست باز میگردانید بازدم میکنید و سپس سرتان را به مرکز بدن باز میگردانید .شما جارو میزنید  انگار که دارید صحنه  را جارو میکنید. شما کل اتاق و افراد و مکان را هرچه هست فقط جارو میکنید. هرچه که از انرژی دیگران در شما مانده  را با بیرون دادن نفس  پس میزنید و بر میگردانید. ارتباط خودتان را از اتفاقات خاصی که در صحنه با انها مواجه شده اید قطع می کنید و اینرا با همه چیز انجام میدهید_ تایشا آبلار شاگرد کارلوس کاستاندا و دون خوان در مصاحبه ای با الکساندر بلیر"
 قدرت مرور دوباره این است که همه آشغالهای زندگی ما را به هم می‌زند و به سطح می‌آورد و آثار آنها را از زندگی ما محو می کند، انرژی از دست رفته را دوباره باز گردانده و سکوت درون را به ارمغان می آورد. به عقیده دون خوان، اگر می خواهیم به تغییر رفتاری دست یابیم، این امر باید توسط مرور دوباره روی دهد، زیرا تنها امکانی است که می تواند آگاهی را با رهاسازی شخص از تقاضاهای خاموش و بی صدای جامعه پذیری گسترش و افزایش دهد. فلوریندا دانر یکی از شاگردان دون خوان و کارلوس کاستاندا در مصاحبه ای با برایان اس کوهن  می گوید: "... بهرحال اینها بدنبال تعبیر و تفسیر روانکاوانه نیستند .ساحران میخواهند بدانند که چگونه آنها عمل متقابل می کنند و چه نوع احساسی را بر جای می گذارند. هرچقدر که ساحران در گذشته به عقب میروند بیشتر می فهمند که دریافت ها و عمل متقابل تکراری اشان، چقدر بطور وحشتناکی ملال آور بوده که هیچ چیز خاصی در آنها پیدا  نمیشود". "و این یک مرور روانشناسانه نیست. شما می خواهید که تمام انرژی را که در روابط متقابل اتان با تمام مردم طول زندگی اتان  جا گذاشته اید باز گردانید._ فلوریندا دانر،  شاگرد کارلوس کاستاندا و دون خوان در مصاحبه ای با الکساندر بلیر"

«مرور دوباره میراث بینندگان قدیم است که جوهره و اساسی‌ترین تمرین ساحری است. دون خوان عادت داشت که کارآموزانی را که مرور دوباره را انجام نداده بودند با تمسخر با واژه رادیواکتیو صدا بزند. دون گنارو حتی به من دست نمی‌داد و حتی اگر اتفاقی به او دست می‌زدم، می‌دوید و می‌رفت تا خودش را شستشو دهد، انگار که من او را آلوده می‌کردم. می‌گفت که من پر از آلودگی‌ هستم و آلودگی از تمام منافذ پوستم به بیرون تراوش می‌کند. با این تکرارهای خنده‌آور، این نظر را به من القا کرد که مرور دوباره عنصر اساسی علم بهداشت است.
مرور دوباره از داخل شروع می‌کند و خودش را تثبیت می‌کند. مرور دوباره مرتبط با خاموش سازی ذهن است، و بدن انرژی ما کنترل را بدست می‌گیرد...احساس راحتی و سرخوشی خواهید داشت، به دور از احساس پوچ و خالی بودن، مرور دوباره به شما استراحت می‌دهد. بدن شما مرور دوباره را مانند یک حمام انرژی غیرقابل توضیح انجام خواهد داد.
هنگام مرور دوباره، خاطرات را مورد قضاوت و روانکاوی قرار ندهید و آنها را همانگونه که بوده اند ببینید، بدون هیچ پشیمانی، سرزنش و یا تبریک گویی آن را  انجام دهید. مروری در کمال خونسردی و حتی با شوخ طبعی انجام دهید. آنچه را که باید بیاموزیم، خاطرات خودبه خود به ما خواهند آموخت.
کارلوس گفت که تمرین مرور دوباره دو اثر مهم دارد:
" اثر آنی این است که گفت‌وگوی درونی ما را قطع می‌کند. هنگامی که یک مبارز توانست گفت‌وگوی درونی‌اش را متوقف سازد، او روابطش را با انرژی‌اش محکم می‌سازد. و این موضوع او را از خاطرات التزام‌آور و بار سنگین احساسات آزاد خواهد ساخت و انرژی را که او بتواند در مرزهای ادراک صرف کند آزاد می‌سازد. مبارز شروع می‌کند به درک واقعی و نه تفسیر خالی. برای نخستین بار در توافقات ساحران قرار می‌گیرد که توصیف واقعیتی به‌سور وصف‌ناپذیر یکپارچه است.
"طبیعی است که مبارز در چنین مرحله‌ای به همه چیز می‌خندد، زیرا انرژی شادمانی را در پی دارد. در سایه مرور دوباره او شاد، سرکش است و مانند یک بچه به بالا و پایین می‌پرد. از سوی دیگر او کم کم به ترسناکی می‌شود زیرا که در حال نوسازی درخشندگی‌اش و پاک‌سازی زندگی‌اش است و تصمیم‌گیری دیگر سدی در راه او نخواهد بود. او هر چیزی را که لحظه از او بخواهد تصمیم می‌گیرد و این برای دیگر مردم ترسناک است.
"این هنگامی است که مبارز به میزان فراوانی هشیاری، اعتدال و سلامت روانی نیاز دارد، زیرا بدون آنها مخاطرات نالازمی را انجام می‌دهد، امنیت خود و دیگران را به خطر خواهد انداخت.
"تاثیر دیگر مرور دوباره این است که مانند دعوت از روح (Spirit) است و موجب می‌شود که به سوی ما بیاید و با ما زندگی کند. به زبان دیگر: یادآوری گذشته‌مان کارآمدترین شیوه برای یکی کردن بدن فیزیکی و بدن انرژی‌مان است که برای سالها دور از هم بوده‌اند. _ ملاقات با ناوال ، آرماندو تورز»

در پایان لازم به ذکر است که مرور دوباره تلاشی است برای تمام عمر و سالها طول می کشد تا شخص بتواند فهرست مورد نظر را تهیه کند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر