۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

فالون گونگ _ قسمت هفتم(نکات تکمیلی برای تزکیه)

راهی به سوی سکوت درون

9-    قلب پاک و آرام: بعضي از اشخاص وقتي كه در حال تمرين مي باشند قادر نيستند به سكوت برسند و براي اينكه بتوانند آن را انجام بدهند درجستجوي روشهاي مختلفي مي باشند. كسي سئوالي از من كرد: استاد لي، چرا نمي توانم در موقع تمرين به سكوت برسم؟ آيا مي تواني روشهايي با تكنيك هايي را به من آموزش بدهي كه وقتي به حالت لوتوس مي نشينم بتوانم آرام باشم ؟ مي گويم، چگونه مي تواني آرام بشوي !حتي اگر موجودي ازلي نيز بيايد و روشهايي را به تو ياد بدهد باز هم نخواهي توانست به آرامش برسي. چرا؟ براي اينكه قلب تو آرام و پاك نيست. انسان ها در جامعه بشري زندگي مي كنند و داراي همه گونه احساس و تمنا و آرزو هستند، اگر تمام مدت نگران همه جور علايق شخصي باشي ، از جمله خانواده و دوستان صميمي، و اجازه بدهي كه جاي بزرگي از ذهن تو را اشغال بكنند، پس چگونه ميتواني وقتي كه نشسته و تمرين مي كني به سكوت و آرامش برسي؟ وقتي كه سعي مي كني آنها را به پايين فشار بدهي اتوماتيك وار به بالا بر مي گردنند.
      تزکیه در مذهب بودا اهمیت بیشتری به "پیغام، مدیتیشن و حکمت" دارد. پیغام به معنای رها کردن چیزهایی که انسان به آن وابسته است می باشد. بعضي افراد نام بودا را مي خوانند، آنها با تمركز مي خوانند ، بطوريكه ذهن به وضعي مي رسد كه يك فكر جايگزين هزاران فكر مي گردد . اين نه تنها يك روش است بلكه يك قابليت نيز مي باشد. اگر باورت نمي شود پس مي تواني خودت امتحان بكني، مقداري فكر در طول زماني كه نام بودا را تكرار مي كني خواهي داشت. در زمانهاي گذشته كاهني تبتي وجود داشت كه نام بودا را هر روز صدها هزار بار تكرار مي كرد، تا يك هفته اين كار را انجام داد. آنقدر آن را خواند تا سرگيجه گرفت و در پايان يك فكر جاي هزاران فكر را گرفت . اين يك توانايي است كه شايد تو نتواني به آن دست يابي.
      روشهاي تزكيه ديگر نيز وجود دارند كه به مدار انرژي پايين كمر تمركز داده مي شوند، يا تمركز شمردن يا خيره شدن به يك شكل و غيره، اما در واقعيت اين روش ها نمي توانند به تو كمكي بكنند كه به سكوت كامل برسي. يك رهرو بايستي داراي قلبي آرام و پاكيزه باشد، او بايد تمام سودجوئي هاي شخصي، طمعكاري ها و وابستگي هايش را رها كند.
      در حقيقت توانايي آرام شدن و ورود به سكوت، نشان دهنده سطح توانايي قدرت گونگ و سطح بدست آمده تزكيه شخص مي باشد. اگر شخص بعد از نشستن در حالت لوتوس سريع آرام گردد آن تجلي اي از سطح تزكيه او مي باشد. اگر هم نتواني بطور موقت به آرامش برسي مسئله اي نيست، در طي جريان عملي تزكيه ميتواني بتدريج موفق به كسب آن گردي. شين شينگ تدريجا افزایش می یابد و همچنین گونگ . هيچ راهي براي بالا بردن گونگ وجود ندارد اگر تو به آرزوها و تمايلات ذاتي ات برخوردي ساده و آرام نداشته باشي
      يك رهرو بايد از خود در تمام مدت انتظارات والايي داشته باشد. يك رهرو بطور دائم مورد هجوم پديده هايي پيچيده در اجتماع مي باشد، از چيزهايي غير بهداشتي و عاميانه و از همه نوع احساس ها و تمناها و تقاضاها. آنچه را كه تلويزيون، فيلم ها و كارهاي ادبي براي تو بيان مي كنند ، براي آن است كه تو فردي بشوي صاحب قدرت و بيشتر انساني معمولي و عملي. اگر نتواني خود را از اين مسائل آزاد كني متوجه مي شوي كه شين شينگ تو و سكوت رواني تو دورتر از آنچه كه يك رهرو بايد دارا باشد مي شود و آن گونگ كه نائل به كسب آن شده اي ضعيف تر و ضعيف تر مي گردد. يك رهرو بايستي رابطه كمتري، يا اصلا هيچ رابطه اي با مسائل عاميانه و ناشايست نداشته باشد . او بايد نگاه بكند ولي نبيند، بشنود ولي گوش نكند، و تحت تأثير ديگران قرار نگيرد، و قلب او تحت تأثير قرار نگيرد . من هميشه گفته ام كه يك فرد عادي نمي تواند قلب مرا متأثر بكند. از اينكه كسي چيزي خوش آيند درباره من بگويد خوشحال نمي شوم ، عصباني هم نمي شوم اگر كسي به من پرخاش كند من به هيچوجه تحت تاثير جدي ترين مزاحمت هاي شين شينگ بين انسان ها و در ميان انسان هاي عادي قرار نمي گيرم. يك رهرو بايد برخوردي آرام با علايق ذخيره شده اش داشته باشد و نگذارد كه چيزي بر قلب او مسلط گردد. فقط اين موقع است كه قلب او توانايي رسيدن به روشن بيني تائو را دارد. وقتي كه هيچ آرزويي بزرگ براي موفقيت و پيروزي
      نداري، و وقتي كه توفيق، پيروزي و قدرت براي تو معنايي ندارد، آنوقت است كه منقلب و آشفته نمي گردي. آنوقت است كه براي هميشه در وضعيتي از بالانس رواني قرا مي گيري. اگر بتواني بتدريج از چيزهايي كه به آنها وابستگي داري آزاد گردي طبيعتا آماده و پاک می گردی.
      من دافا ر ا به شما داده ام و پنج تمرين شي گونگ را به شما ياد داده ام ، بدنهايتان را پاك كرده ام، فالون(چرخ) را و مكانيزم انرژي را در شما كاشته ام، و حتي فاشن من را داريد كه شما را محافظت مي كند. همه آن چيزهايي را كه بايد از من مي گرفتيد بدست آورده ايد . من رل مهمي را در دوران سخنراني ها دارم، اما در آينده بايد به خودتان تكيه كنيد. اين وظيفه استاد است كه راه تزكيه را به شما نشان بدهد، اما چگونه مي خواهيد تزكيه بكنيد تماما به خودتان مربوط است.
      تا موقعي كه فهمي عميق از دافا داريد، آن را دقيقا مطالعه كنيد، شين شينگ خود را تمام مدت مواظبت كنيد، باپشتكار تزكيه كنيد، امتحانات سخت را تحمل كنيد و در مقابل سخت ترين آنها مقاومت و پايداري نشان بدهيد، مطمئن هستم كه حتما در تزكيه خود موفق خواهيد بود. (فالون گونگ_ لی هنگجی، ص35)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر