۱۳۹۴ آذر ۱۴, شنبه

خودهیپنوتیزم، استاد کابوک _ قسمت هفتم و آخر(روش صوفیان و دراویش ایرانی)


روشی برای کسب سکوت درون

خود هیپنوتیزم به روش صوفیان(دراویش ایرانی):
در اینجا به چند روش خودهیپنوتیزم که دراویش ایرانی برای رفتن به حالت خلسه استفاده می کنند، اشاره خواهیم کرد.

روش اول:
ابتدا چهارزانو یا دوزانو بنشینید. سر خود را آرام به جلو و عقب ببرید. در هنگام جلو بردن سر، نفس را از دهان بیرون داده و در ذهن کلمه "هو" را بگویید و در هنگام عقب بردن سر، نفس را از طریق بینی داخل برده و کلمه "حق" را در ذهن ادا کنید. جلو و عقب بردن سر را می توانید به تدریج سریعتر کنید. در این روش شما مجبورید سه کار را به طور همزمان انجام دهید(حرکت سر، تنفس و ذکر) و ذهن دیگر قادر نخواهد بود که به چیز دیگری فکر کند و حالت تمرکز بوجود می آید. پس از 20 تا 50 دقیقه شما خودهیپنوتیزم می شوید.

روش دوم:
همانند روش اول می باشد با این تفاوت که سر به چپ و راست حرکت می کند و عمل دم و بازدم فقط از طریق بینی انجام می شود. کلمات "هو" و "حق" نیز مانند روش اول همزمان با حرکت سر و تنفس انجام می شود(در ذهن).

روش سوم:
شما می توانید سر خود را به میل خود و طوری که گیج برود بچرخانید و شاید سر و تمام بدن حالت دورانی پیدا کند که برای تمرکز فکر بسیار مناسب و جالب است. یعنی شما دقیقا فکر خود را متوجه حالت ایجاد شده از چرخش سر می نمایید و به هیچ چیز فکر نمی کنید. بعد از 5 یا 10 دقیقه توقف کنید و در خود فرو روید و مجددا پس از حدود 10 دقیقه کمتر یا بیشتر، مجددا چرخش سر را شروع کنید. بعد از سه تا پنج بار تکرار این حرکت(چرخش سر و توقف)، به پشت دراز بکشید و دقیقا در خود فرو روید، یعنی به حالت گیجی و دوران تمام بدن فکر کنید. اگر ملاحظه کردید که قادر هستید به حالت خاص دوران سر و بدن فکر کنید و افکار دیگری وارد مغز شما نشود باید مطمئن شوید که تا درجه معینی هیپنوتیزم شده اید. برای عمیق تر شدن هیپنوتیزم باید این تمرین را هر روزه و به مدت چند ماه انجام دهید. بهترین موقع برای انجام تمرین، شب هنگام خوابیدن است، البته دو یا سه ساعت بعد از غذا وقتی به رختخواب می روید می توانید در روی تشک بنشینید و حرکت چرخش سر را انجام دهید.

روش چهارم:
شما چرخش سر را به حالت خوابیده هم می توانید انجام دهید. به پشت بخوابید، حالا پشت سر شما روی زمین است و در این حالت سر را به چپ و راست بچرخانید. دستهای شما از طرفین آویزان است. پشت دستها چسبیده به زمین و کف دستها به طرف سقف اتاق است. در این حالت هم می توانید چند بار و هر بار به مدت در حدود 10 دقیقه سر را بچرخانید و سپس متوقف شوید.

بهتر است تمرین های بالا را در محلی ساکت و بدون سر و صدا انجام دهید ولی چنانچه این امر ممکن نبود باز هم تمرین را انجام دهید. بعد از هیپنوتیزم شدن و تکرار تلقیناتی(حداقل 10 بار) که مدنظرتان است، به خود تلقین کنید که من پس از چند دقیقه به حالت عادی باز خواهم گشت، قلبم منظم می زند، دست ها و پاهایم حالت عادی دارند، پس از بیداری حالم کاملا عادی و طبیعی خواهد بود و سردرد نخواهم داشت، سرد یا گرمم نخواهد شد، شاد، سرحال و بانشاط خواهم بود و خستگی روزانه ام دفع شده است.

منابع: کتاب های "روانشناسی هیپنوتیزم" و "خودهیپنوتیزم" اثر استاد کابوک(شعبان طاوسی)

۱ نظر:

  1. سلام.یاشار هستم.بطور اتفاقی سایتتونو دیدم و .واقعا عالیه.از مطالب کوتاه اقای شهبازی هم بزارید

    پاسخحذف