۱۳۹۴ آذر ۱۲, پنجشنبه

خود هیپنوتیزم، استاد کابوک _ قسمت پنجم(آمادگی برای خودهیپنوتیزم)

روشی برای کسب سکوت درون
5-روش درازکش(حالت نعش) لسلی لوکرون:
این روش برای ایجاد آرامش و آسایش بدن کمک زیادی می کند. این روش همچنین به شما کمک می کند که بهتر بتوانید بر احساسات خود(عصبانیت، غم و اندوه، شهوات و...) غلبه کنید. انجام این تمرین چنان ارزشمند است که بایستی از کوچکترین فرصت در بین اوقات کار، مورد استفاده قرار گیرد.

1-      به پشت روی زمین بخوابید، پای راست خود را بلند کنید و آنقدر در هوا نگاه دارید تا خسته شده و یکمرتبه شل و آزاد و رها کنید و دیگر هیچ حرکتی نکنید.
2-      با پای چپ نیز همین عمل را انجام دهید و بعد هیچ حرکتی نکنید.
3-      دستهای خود را بالا بیاورید و انگشتان خود را آنقدر باز و بسته کنید که دستها به کلی خسته شود و آزاد و رها کنید تا به زمین بیفتد.
4-      حالاسر خود را بلند کنید و آنقدر از راست به چپ و از چپ به راست بچرخانید تا به کلی خسته شود مانند یک جسم بی جان رها کنید.
5-      حالا چشم های خود را ببندید و فکر خود را متوجه نوک انگشتان پای راست نمایید. احساس کنید که تمام عضلات انگشتان از هم باز می شوند. همینطور فکر خود را متوجه کف پا، عضلات ساق پا و ران ها بنمایید و تصور کنید که عضلات شل و وانهاده می شوند.
6-      همین عمل تفکری را با پای چپ ، دست راست، دست چپ و اعضای شکم و سینه، سر و صورت انجام دهید.
7-      عضلات صورت خود را شل و رها کنید و تصور کنید که پوست صورت و چروک ها از هم باز می شوند.
8-      حالا هیچ نقطه ای از بدن شما نباید کوچکترین حرکتی بنماید.
9-      این عمل را دو تا سه مرتبه تکرار کنید.
10-   چند دقیقه به همان حالت بی حرکت باقی بمانید. حالا سراسر بدن خود را شل و رها کرده اید. سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید و فقط به ضربان بدن و قلب خود گوش بدهید. در روزهای اول ممکن است که صدای قلب خود را نشنوید ولی به مرور خواهید شنید(به شرط اینکه در یک اتاق کاملا ساکت باشید).
11-   چند نفس عمیق بکشید و از جا برخیزید.

 منابع: کتاب های "روانشناسی هیپنوتیزم" و "خودهیپنوتیزم" اثر استاد کابوک(شعبان طاوسی)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر