۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

معلق کردن جریان فکر _ قسمت چهارم

تمرین: مرحله دوم
 اگر تمرین ها را با پشتکار انجام دهید، زمانی می رسد که در نهایت سهولت و فقط در عرض چند ثانیه سکون و آرامش کامل به دست می آورید. آن گاه جریان افکار شما دستخوش همان کندی و کم تحرکی می شود که به دنبال آن هستید و برای به دست آوردن آن باید ذهن را به مفهوم اصطلاح "به خود فرو رفتن" معطوف کنید. به محض این که اندیشه ای به ذهن راه می یابد، باید سعی کنید آن را عقب بزنید و کوچکترین توجهی به آن نشان ندهید. پس از آنکه مصمم شدید هرگونه تصویر ذهنی را با بی اعتنایی تلقی کنید، به تدریج پی می برید که افکار شما سرعت جریان خود را از دست می دهد و اندیشه ها کم کم بی ارزش می شود و کمتر توجه شما را به خود جلب می کند.
در چنین حالتی که استعداد گیرایی ذهن بیش از حد می شود، بسیار اتفاق می افتد که تاثیر نفوذهای تله پاتی شناخته یا ناشناخته  موجب ایجاد واکنش هایی می شوند. این امر باعث ایجاد جرقه های مهم و ادراکی خارق العاده یا حتی غیب گویی می شود.
از طرف دیگر، چون کاهش فعالیت ضمیر خودآگاه، آزادی عمل ضمیر ناخودآگاه را افزایش می دهد، مفاهیمی به وجود می آید که بعضی از آنها به طور غیر مترقبه راه حل نهایی مسائل تئوری و عملی را که مدت ها ذهن را به خود مشغول کرده بود و هیچ امیدی به گشودن معمای آنها نبود، پیش پای ما می گذارد.
توصیه می کنم که برای این مرحله حداقل بیست جلسه را اختصاص دهید، چرا که نتایج فرعی رضایت بخشی خواهد داشت و از جمله ی آن ها می توان به تقویت نیروی حافظه(به ویژه خاطرات)، استعداد بیشتر برای فعالیت مغزی و در کل کسب آرامشی اشاره کرد که انسان همیشه آن را دست نیافتنی تصور می کرد. در این صورت خواهید دید که تسلط بر نفسانیات در تمام موارد آسان تر می شود و سرانجام، شخص در می یابد که پس از انجام این تمرین ها دشوارتر تحت نفوذ دیگران قرار می گیرد و اعتماد به نفس و تعادل بیشتری به دست می آورد... و در یک کلمه، به دلیل خشنودی، نشاط و هماهنگی درونی که ثبات آن هرگز دچار اختلال نمی شود، خویشتن را خوشبخت تر حس می کند.
با انجام این تمرین ها مقاومت عقلانی و اخلاقی بیشتری به دست می آوریم و بر مقاومت روانی ما نیز افزوده می شود. این امر به طور محسوسی قابل مشاهده است زیرا تمرین برای تجدید قوا را تسهیل و نیروی تدافعی بدن و همه ی ساز و کارهای فیزیولوژیکی را تقویت می کند.
نتیجه ی این تمرین ها تغییر محسوسی در صورت ظاهر خواهد بود؛ نگاه آرامتر و محکمتر، پوست بدن روشن تر، عضلات صورت منبسط تر، لحن صدا آرامتر و مطبوع تر و اخلاق و رفتار متین تر می شود و این همه نتایج خوبی است که انسان در خود مشاهده می کند.
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر