۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

معلق کردن جریان فکر_ قسمت دوم

برای کنترل جریان افکار و متوقف کردن ارادی آن و حاکم شدن بر سرنوشت خود ابتدا باید دانست که منشا افکار ما چیست؟ کلیه افکار از چهار منبع زیر به وجود می آیند:
1-       واکنش های احشایی، اعضای ارگانیک بدن و امیال حسی
2-       فعالیت های ذهن ناخودآگاه و به ویژه حساسیت و تخیلات
3-       تاثرات و نفوذهای خارجی که از بیرون جذب می شوند.
4-       اندیشه های خاموشی که دیگران در مورد شما دارند و نیز جزییاتی که بر اثر زمینه های اخلاقی و معنوی جذب می شوند و تاثیر فراوانی در پیدایش افکار و الهامات دارند.
  
هکتور دورویل در اثر معروف خود به نام "مانیتیسم شخصی" ذکر کرده است: "متوقف کردن جریان افکار را در همه جا می توان تجربه کرد؛ در خانه، در بیرون، شب یا روز، نشسته یا خوابیده. این عمل در ابتدا بسیار مشکل است ولی وقتی موفق به انجام آن شوید یکی از خوشایندترین تجربیات شما به شمار خواهد رفت. در این تجربه شما از دنیای بیرون جدا خواهید شد و جار و جنجال بیرون کمترین اثر را بر روی شما خواهد داشت. حساسیت چنان کاهش خواهد یافت که اگر مگسی بر روی بینی شما بنشیند کمترین ناراحتی برای شما بوجود نخواهد آورد. هنگامی که شخص به اراده خود از این حالت بیرون شود، از لحاظ جسمانی نیز تغییر می کند. اگر این تجربه به مدت 20 تا 25 دقیقه طول کشیده باشد، شخص چنان احساس آرامش می کند که انگار یک شب کامل را به بهترین وجه خوابیده است"
برای اخذ نتیجه قطعی حداقل 150 بار تمرین دقیق نیاز است. بسیاری افراد هستند که پس از نخستین تلاش مایوس شده و می گویند هرگز موفق نخواهم شد. بسیار کسان دیگری هم هستند که اگر موفق به انجام این کار شوند، آن را به احساس خواب آلودگی هنگام تمرین نسبت می دهند. ما روش انجام این تمرین را که پیشتر در قسمت اول به اختصار بیان شده بود را در چهار مرحله به شما آموزش خواهیم داد.
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر