۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

سکوت درون _ قسمت دوم(حرکات جادویی تنسگریتی)

حرکات جادویی که به توقف گفتگوی درونی کمک می کنند:


نکاتی که قبل از تمرین حرکات جادویی تنسگریتی باید رعایت کرد:
1- هدف از 15 حرکت تنسگریتی که در این پست و پست های آینده گذاشته می شود کمک در امر متوقف کردن گفتگوی درونی و رسیدن به سکوت درون می باشد.
2- حرکات تنسگریتی که در این پست و در پست های آینده گذاشته می شود را می توان به صورت جداگانه و یا پشت سر هم انجام داد. البته ترجیح در آن است که تمرینات با هم و یکجا انجام شوند(مانند ویدیویی که لینک دانلودش در پایین این پست گذاشته شده است).
3- این تمرینات را می توان به صورت انفرادی یا گروهی انجام داد.
4- حرکات تنسگریتی را در جایی که جریانات هوا(باد، نسیم و...) وجود دارد انجام ندهید، مخصوصا هنگامی که بدن عرق کرده است.
5- تا جای ممکن، حرکات تنسگریتی را به دور از نگرانی های دنیای روزمره انجام دهید و هنگام تمرین، از گفتگو و گوش دادن به موسیقی و صدای رادیو و تلویزیون(هر قدر هم که صدایش کم و خفه باشد) بپرهیزید.
6- حرکات تنسگریتی را با این ذهنیت انجام دهید که منافع آنها خود به خود ظاهر خواهند شد.


حرکت تنسگریتی شماره 1 (ترسیم دو نیم دایره با هر پا)
در این حرکت تمام وزن بدن بر روی پای راست است و پای چپ نیم گام جلوی پای راست قرار می گیرد. مطابق شکل بالا، پای چپ (در حالی که پاشنه پای چپ بالا است و فقط بن انگشتان در تماس با زمین قرار می گیرند) یک حرکت نیم دایره می زند و در جلوی انگشتان پای راست متوقف می شود و سپس یک نیم دایره دیگر تا پشت پاشنه پای راست زده می شود. حالا حرکت برعکس می شود و پای چپ در خلاف حرکت فلش ها به حرکت در می آید و بعد از دو نیم دایره به جای نخست خود باز می گردد.
حالا همین حرکات را با پای راست نیز انجام دهید. زانوی پایی که وزن را تحمل می کند خمیده است تا نیرو و پایداری دهد.


حرکت تنسگریتی شماره 2 (ترسیم نیمه ماه با هر پا)
این حرکت نیز شبیه حرکت قبل است. تمام وزن بدن بر روی پای راست قرار می گیرد و پای چپ نیم گام جلوی پای راست قرار می گیرد. مطابق شکل بالا با بن انگشتان پای چپ یک نیم دایره پهن به سمت پاشنه پای راست زده می شود و دوباره پای چپ برخلاف جهت مسیر قبل به جایگاه نخست خود بر می گردد.
مجددا  همین حرکت را با پای راست نیز انجام دهید.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر