۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

معلق کردن جریان فکر _ قسمت پنجم

تمرین: مرحله سوم
پس از کسب نتایجی که ذکر کردیم، هدف شما باید این باشد که در هر جلسه روزانه یک یا چند بار جریان افکارتان را برای مدتی طولانی تر قطع کنید. انقطاع های اولیه بسیار کوتاه خواهد بود، آن قدر کوتاه که حتی نوآموز خود به وجود آنها پی نمی برد، اما پس از چند جلسه متوجه انقطاع افکار خود به مدت 30 تا 60 ثانیه خواهد شد.
بدین ترتیب، هفته به هفته پیشرفت شما محسوس تر می شود، اما برخی روزها این مدت انقطاع نه تنها افزایش نمی یابد بلکه کمتر از روز قبل می شود. اگر نوآموز از جنبه ی موقتی این بی نظمی اطلاعی نداشته باشد، دچار یاس و سرخوردگی می شود و تمرین ها را رها می کند. در صورتی که خستگی(آن هم خستگی مغزی) یا تحریک بیش از اندازه، به هر دلیل که باشد، یا نگرانی کم و بیش جدی و برخلاف معمولی که قبل از شروع تمرین روزانه پیش آمده باشد، کافی است تا عدم پیشرفت روزانه را توجیه و ثابت کند که این پیشرفت نمی تواند روی خط مستقیم حرکت کند بلکه نوسانات دوره ای از ویژگی های آن است.
برعکس، بسیار ممکن است که یک روز مدت قطع افکار به سهولت دو برابر شود، مثلا از دو دقیقه به چهار دقیقه برسد. این امر بدان خاطر است که نوآموز(بر اثر شرایط آرامش بخش) توانسته است جلسه آزمایش را در حالتی کاملا مثبت و مطلوب انجام دهد.
بنابراین نوآموز باید بدون آن که از این بی نظمی های ظاهری در پیشرفت خود دچار حیرت شود، با پشتکار کامل به تمرین ها ادامه دهد، بدین ترتیب، او می تواند با اراده و پشتکاری قوی حتی در جلسات نامساعد به انقطاع های کامل به مدت حداقل پنج دقیقه نیز دست یابد. در این هنگام می تواند خود را پیروز بداند، زیرا مشکلات اصلی را پشت سر گذاشته است.
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر